Bądź widoczny w Google – współpracuj z agencją SEO

Potrzebujesz więcej informacji o usługach SEO? Doskonale trafiłeś! Wejdź na seo4.net.

Przedsiębiorstwa oraz administratorzy sklepów internetowych, którzy pragną, by dotrzeć do wysokich pozycji w wyszukiwarce, są w stanie to osiągnąć na minimum kilka sposobów. Pierwszy, którego nie zaleca się, to próbowanie starań osobiście. Nie posiadając kwalifikacji w tematyce SEO i nie obserwując systematycznie doniesień o zmianach w algorytmie Google, ciężko działać rzetelnie i – co najistotniejsze – skutecznie. Kolejna droga to utworzenie etatu dla biegłego SEOwca, aczkolwiek nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić z uwagi na koszty. Trzecie wyjście to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki wydzielone na zadania agencji SEO można dostroić do możliwości finansowych zlecającego. Atutem zlecania działań agencji SEO jest to, że nie licząc fachowców od SEO w zatrudnione są tam także eksperci od copywritingu, projektowania graficznego, kodowania oraz kampanii Google Ads służący merytorycznym wsparciem w tych obszarach.

Po czym rozpoznać rzetelną firmę SEO

Agencji SEO w Polsce jest co niemiara. Co wziąć pod uwagę w toku poszukiwań podmiotu, która wywinduje w górę naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Warto postawić na firmę, która działa na rynku od kilkunastu lat. Liczba firm SEO, ale także tych kreatywnych i reklamowych, z miesiąca na miesiąc rośnie, co nie zawsze niesie za sobą należytą jakość usług. Współpracując z agencją, która funkcjonuje od około dziesięciu lat, można mieć pewność, że ma ona znaczne doświadczenie i może w każdej chwili pochwalić się szerokim portfolio swoich dotychczasowych prac. Agencje SEO zazwyczaj na swoich stronach publikują dział z historią tzw. „kejsów”. Zanim sygnuje się umowę trzeba zapoznać się ze opisy takich przypadków, aby samemu wstępnie zobaczyć, jakich wyników można oczekiwać po danej agencji, a także to jakie kwestie udało jej się rozwikłać oraz z jakimi branżami miała do czynienia. Odpowiedzialna agencja SEO to taka, której działania są przejrzyste: pisze o planach prac na najbliższe tygodnie, a także dostarcza sprawozdanie z przeprowadzonych działań i ich rezultaty.

Kolejny nie do przecenienia aspekt to personalizacja oferty i dostrojenie zakresu prac do profilu działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeśli agencja SEO na propozycję współpracy reaguje w ciągu kwadransa, a oferta sprawia wrażenie uniwersalnego szablonu, powinien to być sygnał ostrzegawczy. Po otrzymaniu pytania pracownik kompetentnej agencji SEO winien skontaktować się z potencjalnym klientem, by dopytać o dodatkowe dane o firmie, konieczne do zaprezentowania dla niej całościowej oferty. Chodzi o dane, których nie można znaleźć samodzielnie w internecie, jak np. informacja o realizowanych do chwili obecnej pracach SEO oraz o kluczowych dla klienta usługach bądź artykułach, które chciałby wypromować.

Opłata za wyniki – czy to dobry model rozliczeń z firmą SEO?

Nieufnie warto potraktować agencje SEO, które proponują umowę z rozliczeniem się za wypracowany wynik. W takim modelu rozliczenie odbywa się wtedy, gdy frazy kluczowe uzyskają określone w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do Top5 czy też Top10). To wciąż często spotykany model rozliczeń, jednakże niesie ze sobą znaczne niebezpieczeństwo – można wszak uzyskać natychmiastowy efekt przy pomocy łamania reguł określonych przez Google. Codziennie aktualizowany algorytm też nie pomaga w spełnieniu obietnic składnych zleceniodawcy, stąd dobra firma SEO nigdy nie zapewnia osiągnięcia konkretnych wyników. Co do opłaty za współpracę z firmą SEO, to sporadycznie jest ona stała – z reguły w pierwszych tygodniach po podpisaniu kontraktu konieczne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, żeby przeprowadzić dogłębny audyt SEO, a później wprowadzać w życie wszelkie wymienione w nim prace. W kolejnych miesiącach współpracy, jak strona zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, koszty działań bywają znacznie mniejsze.

Dane firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]