Google radzi, jak rozpoznać dobrą firmę SEO

Więcej informacji o tym, jak zatrudnić agencję SEO.

Jeśli masz swój biznes i zakładasz dla niego stronę www, z pewnością z czasem zastanawiasz się, jakie działania podjąć, żeby wyświetlała się ona wysoko w rezultatach wyszukiwania. Wiadomo przecież, iż dziś widoczność w sieci jest jednym z fundamentów sukcesu, gdyż to właśnie tu znaczna grupa klientów po raz pierwszy zetknie się z twoją ofertą. Jak więc zatrudnić rzetelną firmę SEO? Polecamy kierować się wskazówkami profesjonalistów, a najlepiej tych od Google.

Google podpowiada, jak wybrać dobrą agencję SEO

Nie można zaprzeczyć, że cały sektor SEO, to znaczy działań mających na celu optymalizację stron www pod wyszukiwarki, pojawiła się i cały czas rozkwita praktycznie tylko za dzięki wyszukiwarce Google. Pomimo występowania licznych opcji, jak np. Rambler, DuckDuckGo czy Baidu, wciąż liczą się pozycje zajmowane w wyszukiwarce firmy z Mountain View. Każdy więc, kto chce być widocznym w internecie, musi pracować na swoją pozycję w top 3 w Google. W przypadku sektorów, gdzie konkurencja jest silna, przeważnie jest to nieosiągalne bez wsparcia specjalistów z firmy SEO. Google postanowiło pomóc tym, dla których pojęcie SEO jest czymś zupełnie nowym, i udostępniło krótki kurs, jak znaleźć dobrą agencję SEO.

Cechy solidnej firmy SEO zdaniem Google

Pracownica Google z przeszło 10-letnim stażem punkt po punkcie objaśnia, jak zatrudnić solidną firmę SEO, wymieniając wśród kluczowych cech m.in.:

  • rozpoczęcie optymalizacji i pozycjonowania od szczegółowego audytu strony,
  • zdolność oceny czasu i budżetu niezbędnego do zakończenia planowanych wdrożenia,
  • zapewnienie stronie wsparcia technicznego i praca nad poprawą jej użyteczności,
  • przejrzystość odnośnie podejmowanych wdrożeń, m.in. poprzez permanentny dostęp do statystyk strony oraz cykliczne raporty,
  • zagwarantowanie witrynie wsparcia technicznego i prowadzenie działań nad ulepszeniem jej użyteczności,
  • dbałość o całościową widoczność strony internetowej, a nie jedynie pozycjonowanie w wyszukiwarce na wybrane frazy.

Przedstawicielka firmy Google wskazuje również, że rzetelna agencja SEO nigdy nie obieca spektakularnych rezultatów z dnia na dzień, bowiem optymalizacja strony internetowej jest procesem długofalowym, często dającym wymierne efekty dopiero po paru miesiącach działań.