Kompleksowa analiza stron internetowych – audyt SEO

Jeśli potrzebujesz zlecić audyt SEO, wejdź na seo4.net/audyt-stron-internetowych/.

Audyt – jak definiuje internetowe wydanie Słownika Języka Polskiego PWN – to kontrola przedsiębiorstwa, spółki bądź firmy pod kątem rozmaitych aspektów, m.in finansowych i organizacyjnych, a także analiza perspektyw przyszłego rozwoju. Czym, mając na uwadze powyższe, jest więc audyt SEO? Jest to drobiazgowa analiza strony internetowej, oceniająca różne jej elementy, jak metadane, hierarchię nagłówków, kod strony, szybkość wczytywania się witryny i wiele bardziej i mniej ważnych aspektów. Nie licząc samego zestawienia błędów i uchybień, w szczegółowym audycie SEO muszą znaleźć się również sugestie co do rozwiązania wykrytych problemów.

Audyt SEO analizuje stronę www pod kątem zgodności ze normami W3C, treści na stronie, dostępności, a także prawidłowości kodu. Dodatkowo sprawdzane jest również, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek. Krótko mówiąc, audyt SEO zamawia się w agencji, żeby wykazała ona wszystkie nieprawidłowości na stronie i – co najważniejsze – zaproponowała rozwiązania, które umożliwią ich naprawę.

Audyt SEO – płatny, a może darmowy?

W sieci jest wiele stron i narzędzi, przy użyciu których można w mgnieniu oka i za darmo wykonać audyt SEO witryny. Atuty tej opcji? Cena i szybkość. Wady? Jest ich wiele. Darmowe narzędzia bądź też okrojone dema z ograniczaną funkcjonalnością, są niedoskonałe. Jeśli już znajdą pewne błędy na stronie, to na pewno nie wszystkie. Dużo błędów (m.in. w kodzie) dostrzec można jedynie w trakcie analizy dokonanej przez człowieka, a nie oprogramowanie.

Na audyt SEO realizowany przez agencję należy zaczekać w większości wypadków od tygodnia do blisko miesiąca. Okres na przygotowanie analizy powinien zostać sprecyzowany w umowie zawartej z agencją, która podjęła się jego zrealizowania. Audyt płatny pozwoli wykryć wszelkie najważniejsze problemy obecne w witrynie. Jeśli strona była uruchomiona na platformie pokroju Magento czy Shoper albo na bezpłatnym szablonie, to błędów do poprawy może być mnóstwo. Jeśli strona powoli się wczytuje i ma właściwie zerową widoczność na istotne dla klienta frazy, to także są to sygnały, że zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu będzie świetnym pomysłem.

SEO audyt – co wykaże, jeżeli będzie przeprowadzony sumiennie

Poprawnie przeprowadzony audyt SEO może ujawnić liczne wady witryny, w szczególności:

  • powolne ładowanie się strony w wersji na urządzenia mobilne i na komputer,
  • błędy w wersji mobilnej strony, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się jakiś obrazów,
  • nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
  • nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
  • problemy z dostępnością strony dla botów wyszukiwarek,
  • powody słabej widoczności witryny na słowa kluczowe,
  • brak czy też niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
  • brak metadanych,
  • słaba jakość zawartości strony,
  • jakość kodu strony,
  • rzeczywista ilość zaindeksowanych podstron,
  • brak bądź źle wykonane połączenie z narzędziami Google (przykładowo Google Search Console)

.

Dane firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]