
Private blog network - na tej stronie poznasz aktualną ofertę.
By konsument odnalazł twój biznes powinieneś nie tylko posiadać firmową stronę www, lecz także zatroszczyć się o jej widoczność na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest zawartość strony i to czy cyklicznie publikowane są na niej kolejne wyczerpujące i użyteczne dla użytkownika informacje. Ale nie wolno też pominąć tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków wiodących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest stosowanie PBN – prywatnej sieci blogów.
Private blog network – do czego przydają się PBNy?
PBNy są prywatne, dlatego że są budowane a potem nadzorowane przez jeden podmiot (najczęściej przez agencję SEO bądź dużą agencję marketingową), który kontroluje jakość publikowanych tam artykułów. PBNy są najczęściej stosowane jako jeden z elementów rozbudowanej strategii reklamowej, co jest bardzo istotne, bowiem najlepsze efekty ich wykorzystania widać w stosunku do stron, które zostały uprzednio starannie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci blogów nie tylko pozwalają na wygenerowanie pokaźnej liczby linków przychodzących do strony, ale również na ich zróżnicowanie, co jest dobrze widziane przez algorytmy wyszukiwarek. Za minus PBNów można uznać tylko to, że ich wykonanie to spory koszt, a później konieczne jest przeznaczenie mnóstwa godzin na zachowanie ich w stosownej jakości.
Wizytówki NAP i publikacje z linkiem kanonicznym, czyli jak spożytkować potencjał PBN
Prywatne sieci portali doskonale sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można przy ich użyciu zamieszczać artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to NAP? To praktycznie każda publikacja online, gdzie przedstawione są kluczowe dane telekontaktowe firmy – jej pełna nazwa, adres oraz telefon czy adres e-mail. Na przykład NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim również strona w mediach społecznościowych, wpis w ogólnodostępnym rejestrze biznesowym bądź artykuł, w którym umieszczono firmowe informacje kontaktowe.
Następna skuteczna metoda wykorzystania możliwości PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. To powtórna publikacja rzetelnych artykułów ze wskazaniem linku do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takim przypadku roboty wyszukiwarek przeważnie oceniają lepiej wartość pierwotnego artykułu, ponieważ odnajdywanie odnośniki do niego na rozmaitych witrynach w sieci postrzegają jako sygnał, iż pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się użyteczne, godne uwagi teksy. Artykuły z canonicalem są najefektywniejsze przy treściach z branż YMYL, w których kluczowe jest zdobycie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych przede wszystkim z finansami, medycyną oraz doradztwem prawnym, bieżącymi wydarzeniami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO