
Liderami na rynku centralek telefonicznych są Platan, Slican i Panasonic, które posiadają duże doświadczenie w wytwarzaniu centralek telefonicznych oraz dużą różnorodność modeli tych urządzeń, które zaspokoją potrzebny najbardziej wymagających klientów chcących posiadać taki system w swojej firmie.
Centrale telefoniczne – czy są niezbędne?
Centrala telefoniczna urządzenia zaprojektowane do łączenia abonentów w sieci telekomunikacyjnej na czas wymieniania informacji. Centrala telefoniczna pozwala zaoszczędzić czas osobom dzwoniącym, uprościć działanie firmy oraz w dużym stopniu zmniejszyć ponoszone koszty użytkowania. Każda centralka telefoniczna umożliwia przekazywanie na numer wewnętrzny rozmów przychodzących, wykonywanie rozmów wewnętrznych w przedsiębiorstwa bez żadnych kosztów (w sieci centrali) oraz dyskryminację połączeń wychodzących polegających na wyłączeniu wyjść na rozmowy miastowe, międzymiastowe i komórkowe. Centralka zezwala na przyznanie każdemu aparatowi telefonicznemu wew. numeru dozwolonego, który pozwala na wykonywanie połączeń zewnętrznych. Posiada również taryfikację połączeń, które zostają zapisane w pamięci centrali dzięki czemu istnieje możliwość sprawdzenia takich parametrów jak numer wewnętrzny i zewnętrzny, godzina rozmowy oraz przybliżony koszt.